Posted on

Lokale economieën mogen de waarde die kleine bedrijven aan hun markten toevoegen niet onderschatten. In de logistieke sector, of het nu gaat om het aanleggen van nieuwe snelwegen, het vervoeren van producten of het faciliteren van het transport van afval en recycling, de transportsector is van cruciaal belang voor de ondersteuning van de nationale infrastructuur – en het zijn vaak enkele van de kleinste transportbedrijven die aan die inspanning deelnemen.

 

Maar in de markten die de grootste behoefte hebben aan versterking van de lokale infrastructuur, hebben de individuen en bedrijven die vrachtwagendiensten leveren om de infrastructuur te bouwen, echter vaak een onderbank. Het resultaat, volgens TruckPay CEO en president Barry Honig, is dat aannemers deze kleine vrachtwagenbedrijven contant betalen, wat veel kopzorgen oplevert, van veiligheidsrisico’s tot pijnen in financieel beheer.

 

 

TruckPay, dat helpt bij het digitaliseren van de workflows van job ticketing en B2B-betalingen tussen aannemers en hun onderaannemers voor vrachtwagens, heeft de recente inspanningen om meerdere valuta’s te ondersteunen uitgebreid door de mogelijkheid te introduceren om cryptocurrency B2B-transacties op zijn platform te vergemakkelijken. In een gesprek met PYMNTS, beschreef Honig, samen met de CTO van het bedrijf Benjamin Honig, hoe crypto een waardevol bezit kan zijn voor vrachtwagenbedrijven met een lage bank die digitale oplossingen nodig hebben om betalingen te accepteren en te gedijen in hun lokale economieën. Pundix koers verwachting is gestegen.

 

De waardepropositie van digitale activa

 

TruckPay faciliteert elektronische betalingen op zijn platform via processors zoals Stripe en Plaid. Het digitaliseren van transacties in de vrachtwagensector is essentieel om efficiëntie op de markt te brengen, met name in gebieden waar bedrijven te weinig bankieren, zoals Latijns-Amerika, Afrika en ja, zelfs de VS. Verwachting van Polkadot is positief.

 

Maar terwijl het bedrijf zijn internationale voetafdruk uitbreidt, merkte Barry op dat het bedrijf heeft ingezien dat sommige vrachtwagenbestuurders op zoek zijn naar alternatieven om transacties buiten hun lokale fiat-valuta uit te voeren, zelfs als deze digitaal zijn.

 

“Crypto biedt mensen de mogelijkheid om verbinding te maken en zaken met elkaar te doen op plaatsen waar fiat onstabiel is”, legde hij uit, eraan toevoegend dat ondersteuning voor digitale valuta’s “een volgende stap in de evolutie” is van het digitaliseren van workflows zoals werktickettransacties, die worden historisch gedaan op papier, evenals het migreren van B2B-transacties weg van contant geld en papieren cheques.

 

Naast het verminderen van het risico van fiat-vluchtigheid, is crypto goed gepositioneerd om bevolkingsgroepen te ondersteunen waarin de penetratie van mobiele telefoons bijzonder hoog is, voegde Benjamin toe, die zei dat TruckPay onlangs een piloottest van zijn oplossing in Tanzania had uitgevoerd.

 

“Afrika, bijvoorbeeld, is momenteel een van de vijf meest bloeiende economieën van de wereld”, merkte hij op. “Maar weinig mensen hebben een bank en de enige manier waarop mensen kunnen betalen, is via smartphones. Je ziet digitale betalingen via sms, dus crypto is een goed idee voor dat soort plaatsen. ”

 

Het bedrijf onderzoekt nog steeds de waarde van het faciliteren van cryptotransacties, wat kan gebeuren door een oplossing van derden zoals Bitpay te integreren, zijn eigen software te hosten om namens de ontvanger crypto-portefeuilles te maken, of eindgebruikers in staat te stellen hun eigen portemonnee te genereren met privé toetsen – hoewel, merkte Benjamin op, dit laatste is een meer geavanceerd proces en is minder waarschijnlijk de beste pasvorm.

 

Gedijen door digitalisering

 

Over de hele wereld kijkt de jury nog steeds uit over de toekomst van cryptocurrency, met name in de B2B-betalingswereld. Maar de recente tractie van digitale activa door middel van Central Bank Digital Currency-initiatieven, evenals Tesla’s $ 1,5 miljard bitcoin-aankoop, versnelt het gesprek over cryptocurrency – niet alleen op het gebied van B2B-betalingen, maar in termen van hoe de technologie de manier waarop bedrijven zullen veranderen contant geld en liquiditeit beheren in de digitale economie.

 

Barry zei dat hij vertrouwen heeft in het vermogen van cryptocurrency om grip te krijgen als een alledaagse valuta, vooral in opkomende markten met onstabiele fiat-valuta’s. Als gevolg hiervan, zei hij, zal het in staat stellen van kleine vrachtwagenbedrijven om zaken te doen in cryptovaluta niet alleen de pijn van een onderbankieren wegnemen. Het kan eerder waarde toevoegen aan hun activiteiten.

 

Benjamin wees bijvoorbeeld op Circle’s USDC stablecoin, waarmee munthouders maar liefst 8,5 procent rente kunnen krijgen, ‘in tegenstelling tot het aanhouden van geld op een bank, waar je misschien 0,1 procent krijgt, als je geluk hebt, ” hij zei.

 

En naarmate markten hun ondersteuning voor digitale activatransacties verbreden, merkte Barry op dat deze kleine bedrijven ook een meer flexibele, digitale manier zullen hebben om transacties uit te voeren binnen hun eigen toeleveringsketens – en hun eigen leven. De cryptocurrencies die ze van hun klanten accepteren, kunnen vervolgens worden gebruikt om nieuwe materialen aan te schaffen, te betalen voor vrachtwagenreparaties of om vrachtwagenchauffeurs gewoon een kopje koffie te laten kopen.

 

De wereldwijde markten zijn nog steeds vrij ver verwijderd van de alomtegenwoordigheid van cryptocurrency, en elk rechtsgebied heeft zijn eigen tijdlijn richting acceptatie en regelgevende volwassenheid. Maar toch als interesse in digitale kontets groeit, zullen de mogelijkheden voor de technologie om B2B-transacties op het gebied van vrachtvervoer en logistiek te stroomlijnen en zelfs waarde toe te voegen aan die onderbezette operators op een manier die traditionele fiat niet kan, op dezelfde manier toenemen.

 

“Het is echt belangrijk voor iemand om dingen te doen die mensen aan de kleine kant van de economie in staat stellen om volledig te participeren, vooral op een gebied als logistiek en helpen bij het bouwen van infrastructuur”, aldus Barry. “Je doet niet alleen goede zaken, maar je doet ook goed.